luni, 13 decembrie 2010

Batran de tanar

-Când a fost ultima dată când ai îmbătrânit?
-Era o miercuri. Tristă miercuri! Cerul de un albastru pervers, flori de jur peste tot împrejur. O bancă şubredă îmi susţinea corpul greu şi pârâia din când în când în semn de protest.
            Piciorul drept pendula pe lângă mine la modul automat fără să pot să vreau să-l controlez.
            Un licurici de lumină îmi fulgera ochiul stâng din cealaltă parte a parcului, coborându-mă încetul cu încetul pe pământ. La final când nu mai avea unde merge decât sub pământ un gust acru-păcătos îmi inunda gura. Cineva vroia să se joace cu mine de-a sâcâita. Lumina ce mă lovea în ochi revenea la intervale regulate și nu-mi dădea pace. Piciorul se opri şi nu ştiu cum ori de ce m-am ridicat.
            Pentru a evita ridicolul, deoarece un grup de copii din apropiere se întoarse spre mine, am început să merg spre licuriciul luminos care acum îşi adunase prieteni formând o ceată. Nu-mi străpungea ochiul dar îmi lăsa nişte pete auri pe haină.
            Cu paşi precum un colos într-o ţarină uscată, mă apropiam de cutia pandorei.
            Pe măsură ce tufişurile se dădeau la o parte mi se descoperea în faţa ochilor o mogâldeaţă bălaie. Picioare mici comasate în poziţie de pup. Un rânjet caraghios îi dădea clasă. Într-o mână criminală manevra oglinda ce mă trezi din visare.
            Atunci am îmbătrânit prima dată în ziua acea!
Copilul fugea speriat de răgetul meu. Se îndrepta spre o entiate ce cu o privire hegemonică scana întreg parc.
Curând vechea  bancă şubrezită de ierni era reocupată de mine.
            Atunci am îmbătrânit prima dată în ziua acea!
Un sentiment putred îmi copleşea oasele, le lichetifia. Precum o vară absurd de fierbinte ce nu se mai termină şi durează ani la rând.
            Atunci am îmbătrânit prima dată în ziua acea!
Nu doar anii te albesc şi te dotează cu un baston. Cuvintele altora, ale mele, faptele altora, ale mele. Dar nu mai aveam ce face, eram cu trei cuvinte mai bătrân.
            Banca bătrână nu-mi mai spunea nimic sau cel puţin nu o mai auzeam .
Azi e joi!
mai am o zi!
Azi rămân tânăr!
-Când e ultima dată când ai întinerit?

Un comentariu: